ایران هسته ای

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ایران هسته ای خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

تصاویری از خرابیهای یمن در پی حمله هوایی عربستان

 





















[ جمعه 7 فروردين 1394برچسب:خرابیهای یمن ,حمله هوایی عربستان , یمن ,انصارا,,,, ] [ 21:53 ] [ علیرضا ]
[ ]

حکم اعدام یک سازمان حقوق بشری برای بازیگر ایرانی

[ چهار شنبه 5 فروردين 1394برچسب:حکم اعدام, سازمان حقوق بشری, بازیگر ایرانی,ستایش, ] [ 1:33 ] [ علیرضا ]
[ ]

تسلیت کری و مونیز به فریدون

 

در پی درگذشت والده دکتر حسن روحانی رییس‌جمهور، جان کری وزیر خارجه آمریکا و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا صبح روز جمعه با حضور در محل اقامت هیات ایرانی در لوزان سوییس درگذشت وی را به حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌جمهور تسلیت گفتند.












[ جمعه 29 اسفند 1393برچسب:تسلیت کری و مونیز به فریدون ,مادر رئیس جمهور, ] [ 20:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

ظریف کنار هفت سین لوزان

 

فقط از سفره هفت سین هتل بوریواژ یک تصویر در اختیار خبرنگاران قرار گرفت؛ تصویری بدون شرح که مذاکره کنندگان ایرانی را کنار میزی که هفت سین در آن چیده شده ، نشان می دهد.

 مدیران هتل بوریواژ محل مذاکرات هیات های ایرانی و امریکایی چهارشنبه شب رنگ و بوی نوروز به هتل خود دادند.


تیم مذاکرات ایران در کنار سفره هفت سین در هتل محل مذاکرات (بوریواژ ) در شهر لوزان سوئیس


محمد جواد ظریف، علی اکبر صالحی، حمید بعیدی نژاد ، مجید تخت روانچی ، حسین فریدون و سید عباس عراقچی در این تصویر در کنار میزی دیده می شوند که هفت سینی آبی رنگ در آن چیده شده و یک جلد قرآن مجید هم در میان آن است.

از آنجا که بجز این تصویر اطلاع دیگری در دست نیست، باید حدس زد که ظاهرا مذاکره کنندگان پس از پایان گفت و گو ها با یک ابتکار غیرقابل منتظره روبرو شده اند.

مشاهده این تصویر در شبکه اطلاع رسانی ، خبرنگاران ایرانی را متعجب کرد تا جایی که پرسیدند : این عکس مربوط به امشب است و هتل محل مذاکرات؟

پاسخ گرفتند که : بله.

 شیر شب عید

هنگامی که ظریف پنجمین دور گفت و گوی خود با جان کری در لوزان را تمام کرد مجبور بود از میان دهها خبرنگار رسانه های داخلی و خارجی که عمدتا ایرانی بودند عبور کند. یکی از آنها از ظریف پرسید: شیرید یا روباه؟

ظریف پاسخ داد: ما همیشه شیریم... ایرانی ها همیشه شیر اند....بخصوص شب عید

[ جمعه 29 اسفند 1393برچسب:ظریف ,هفت سین لوزان,عید نوروز,مذاکرات هسته ای , ] [ 1:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

مذاکرات به پایان خود نزدیک شده است

 

وزیر امور خارجه ایران امروز پس از دیدار خود با همتای آمریکایی‌اش گفت: مذاکرات به پایان خود نزدیک شده است.

محمد جواد ظریف گفت: ما در حال حرکت هستیم، گفت‌وگوها به شدت پیچیده است و ما به مراحل پایانی مذاکراتی رسیده‌ایم.

وی افزود: هنوز کمی با این که بگوییم به فهم مشترک رسیدیم فاصله داریم و کار زیادی داریم.

آقای ظریف در پاسخ به این سوال که تیم مذاکره کننده ایرانی تا چه زمانی در لوزان خواهد ماند، گفت: تا زمانی که لازم باشد می‌مانیم.

[ پنج شنبه 28 اسفند 1393برچسب:مذاکرات هسته ای,آمریکا,لوزان سوئیس, ] [ 23:51 ] [ علیرضا ]
[ ]

اگر داعش آمریکا را دارد ما هم حاج قاسم را داریم

 

فرمانده لشکر مردمی حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) در عراق با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی از رزمندگان جبهه مقاومت در نبرد با گروه های تروریستی گفت:...
به گزارش شهدای ایران فرمانده لشگر مردمی حضرت ابوالفضل العباس(ع) در عراق در حاشیه نشست مجمع جهانی مستضعفین در گفتگوی اختصاصی با بسیج با اشاره به روند شکل گیری گردان های مردمی در سوریه برای مقابله با گروه های تکفیری و تروریستی گفت:  بعد از فتوای مرجعیت و به ویژه فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی، نیروهای بسیجی و مومن در کشور سوریه و شهر دمشق برای دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها دور هم جمع شدند و گردان های مردمی حضرت ابوالفضل العباس(ع)  تشکیل شد . این نیروهای مردمی در ابتدای امر فعالیت خود را در سوریه و اطراف حرم حضرت زینب سلام الله علیها آغاز کردند و تا الان هم در آن منطقه حضور دارند ولی مدتی بعد به دنبال حضور گروه های تروریستی در عراق؛ جمعی از آن ها به عراق آمده و مشغول جنگیدن با گروه داعش هستند .

وی در ادامه با اشاره به نقش آمریکا، کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی در حمایت از گروه های تکفیری و تروریستی، بیان داشت: آمریکا و غربی ها متاسفانه در سیاست هایشان دورویی دارند و همیشه به گروه های تروریستی کمک کرده اند، درست بر عکس چیزی که در جهان از خود نشان می دهند. به یاری خدا بسیجی های ما نخواهند گذاشت که  نقشه های دشمن در منطقه عملی شود.

فرمانده لشکر مردمی حضرت ابوالفضل العباس(ع) پیرامون تحولات منطقه و عاقبت حضور گروه های تروریستی در عراق و سوریه، اظهار داشت: نیروهای بسیجی ما  در جهان اسلام آماده هستند و این توانایی را دارند که عالم را از وجود داعشی ها پاک کنند و همه آن ها را نابود خواهیم کرد.

وی به نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، به ویژه در حمایت از جبهه مقاومت در مقابله با جریان های تروریستی در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: دست آهنینی که با گروه های تروریستی مقابله می کند و تنها یاور ما بسیجی های جبهه مقاومت؛  فقط جمهوری اسلامی ایران است و به یاری خدا این حمایت ها ادامه خواهد داشت.

فرمانده لشکر مردمی حضرت ابوالفضل العباس(ع) در پایان با بیان این  که اگر داعشی ها آمریکا را دارند ما هم حاج قاسم سلیمانی را داریم، عنوان داشت: متعهد می شویم و دست به دست هم می دهیم که با رهنمود های رهبرمان در مقابل گروه های تکفیری و تروریستی با عزمی راسخ  و پرتوان ایستاده و مقاومت کنیم.
[ جمعه 22 اسفند 1393برچسب:داعش, آمریکا,حاج قاسم ,عراق,تکفیری, ] [ 23:26 ] [ علیرضا ]
[ ]

هدیه متفاوت روحانی به همتای ترکمنش

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در حاشیه نشست مشترک بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران و ترکمنستان، یک دستگاه اتوبوس VIP تولید شرکت عقاب‌افشان را به عنوان نماد صنعت جمهوری اسلامی ایران به قربانقلی بردی محمداف - رئیس‌جمهور ترکمنستان - اهدا کرد.

 

(تصاویر) هدیه متفاوت روحانی به همتای ترکمنش

(تصاویر) هدیه متفاوت روحانی به همتای ترکمنش
[ ]

تمجید العامری از سردار سلیمانی

 

 

«هادی العامری» دبیر کل سازمان «بدر» عراق و از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی تأکید کرد که اگر سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران نبود، عراق اکنون در قبضه داعش بود.

 
هادی العامری در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» که وابسته به عربستان سعودی است، حضور قاسم سلیمانی را در عراق بسیار ضروری دانست.
 
وی با اشاره به حضور مشاوران ایرانی در کنار نیروهای بسیج مردمی عراق در جنگ علیه تروریست‌های داعش در «صلاح الدین»، این پرسش را مطرح کرد که با وجود اینکه بیش از 4 هزار مشاور آمریکایی در عراق حاضر هستند، چرا برخی، از حضور مشاوران ایرانی حساسیت نشان می دهند.
 
العامری درباره مشاوران ایرانی گفت: «مشاوران ایرانی در جنگ با ما همراه هستند و بهترین مشاوره‌ها را به ما می دهند. ما نیز به آنها افتخار می‌کنیم».
 
دبیرکل سازمان بدر عراق در ادامه افزود: «پس از اینکه تکریت و کرکوک را آزاد کردیم، آنها[مشاوران ایرانی] در آزادسازی کامل نینوا و الانبار با ما مشارکت خواهند داشت».
 
وی با بیان این مطلب افزود: «هر کس که درباره مشاوران ایرانی سخن می‌گوید، باید در برابر آنها با احترام بایستد؛ زیرا اگر آنها و قاسم سلیمانی برادر نبود، اکنون همه عراق تحت سیطره گروهک داعش بود. مردم عراق نیز باید برای تشکر از این قهرمان، مجسمه‌ای برایش بسازند».
 
العامری درباره معاملات آمریکا با عراق نیز تصریح کرد: «دولت عراق برای خرید سلاح‌های مختلف از جمله تانک با آمریکا قرارداد بسته است، ولی آمریکا شرط گذاشته است که از این سلاح در جنگ‌های صلاح الدین استفاده نشود و فقط برای آزادسازی موصل به کار رود، البته علت این مسئله حضور نیروهای بسیج مردمی در این منطقه است. گویا استان صلاح الدین و الانبار از استان‌های عراق نیستند».
 
دبیرکل سازمان بدر عراق در ادمه اظهار داشت: «ما [با داعش] می جنگیم و پیروزی‌هایی را نیز با کمترین امکانات محقق کرده‌ایم. در مقابل عناصر مسلح [داعش] از سبک جدیدی به نام خودروهای بمب‌گذاری شده استفاده می‌کنند تا در محورتکریت-کرکوک به گروه‌های نظامی ما حمله کند».
 
وی با اشاره به پیروزی‌های متوالی نیروهای عراق تأکید کرد: «نیروهای ما به ویژه در محور تکریت-کرکوک و از سلسله جبال حمرین به پیش‌روی ادامه می‌دهند. در این جنگ‌ها برخی از عشایر شمر، الجبور و ناحیه العلم همراه با ما می‌جنگند».
 
العامری ادامه داد: «امروز ناحیه العلم در اختیار ساکنان خود قرار دارد. ما این منطقه را به آنها تحویل دادیم. سپس از منطقه "الفتحه" آغاز کردیم تا به تکریت وارد شویم و با سایر نیروهای عراق به طور کامل آن را آزاد کنیم و پس از آن منطقه "الحویجه" در کرکوک را آزاد کنیم».
 
وی به ساکنان صلاح‌الدین، الانبار و موصل هشدار داد که به نیروهای آمریکایی اعتماد نکنند؛ زیرا به گفته وی «آنها نمی‌توانند حتی یک روستا را در عراق آزاد کنند».
 
دبیرکل سازمان بدر عراق ضمن تقدیر از مشاوره‌های بدون چشم‌داشت جمهوری اسلامی ایران در مساعدت عراق برای مبارزه با عناصر داعش، تأکید کرد که آمریکایی‌های بر عکس ایران عمل می‌کنند و پس از اینکه با پول عراق سلاح «به ما دادند، هزاران شرط را پیش پای ما قرار دادند. آنها به ما گفتند که به شما اسلحه نخواهیم داد، اگر نیروهای بسیج مردمی این سلاح‌ها را به دست گیرند».
 
العامری درباره سایر شروط نامعقول آمریکایی‌ها گفت: «پس از آن که آمریکا با معاملات پرهزینه از اموال عراق، تانک‌هایی را در اختیار عراق قرار داد، شرط گذاشت که از این از این تانک‌ها فقط در جنگ‌های مصول استفاده شود».
 
این در حالی بود که آمریکا نسبت به حضور مشاوران نظامی ایرانی در کنار نیروهای عراق ابراز نگرانی کرده بود.
[ جمعه 22 اسفند 1393برچسب:العامری,سردار سلیمانی,تمجید,دبیر کل, سازمان «بدر» ,عراق, ] [ 23:1 ] [ علیرضا ]
[ ]

احمدي‌مقدم مشاور عالي سرلشكر فيروز‌آبادي

 

سردار اسماعيل احمدي مقدم طي حكمي به سمت مشاور عالي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در امور امنيتي و انتظامي منصوب شد.
 به گزارش فارس به نقل از دفتر ويژه رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح طي حكمي سردار اسماعيل احمدي‌مقدم را به عنوان مشاور عالي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در امور امنيتي و انتظامي منصوب كرد. رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در اين حكم خطاب به سردار احمدي‌مقدم آورده است: نظر به سوابق ارزشمند خدمتي، دانش و تجارب ارزنده و مسئوليت‌هايي كه در نيروهاي نظامي و انتظامي و از سوابق نوراني در دوران دفاع مقدس برخورداريد و به استناد اختيارات تفويضي مقام معظم فرماندهي كل قوا حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي عزيز، شما را به عنوان مشاور عالي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در امور امنيتي و انتظامي منصوب مي‌كنم. سردار پاسدار اسماعيل احمدي‌مقدم پيش از اين نزديك به 10 سال سمت فرماندهي نيروي انتظامي كشور جمهوري اسلامي ايران را بر عهده داشته است.

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب:احمدي‌مقدم ,مشاور عالي ,سرلشكر فيروز‌آبادي ,ستاد كل, ] [ 22:59 ] [ علیرضا ]
[ ]

افشای جاسوسی نیوزیلند از ایران

 

ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا اسنادی منتشر کرده که نشان می‌دهد اداره جاسوسی نیوزیلند داده‌های ارتباطاتی ۲۰ کشور از جمله چین، ژاپن، کره شمالی، و ایران را جمع‌آوری می‌کند که بسیاری از آنها شرکای نزدیک تجاری این کشور هستند.

اسنادی که امروز چهارشنبه 20 اسفند منتشر شد نشان می‌دهد دولت نیوزیلند عملیات جاسوسی الکترونیکی خود را از چین که متحد تجاری اصلی این کشور است تا قطب جنوب توسعه داده و اطلاعات حاصله را با آمریکا و دیگر شرکای بین‌المللی‌اش سهیم می‌شود.

این اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط اداره موسوم به اداره امنیت ارتباطات دولتی این کشور تحویل آژانس امنیت ملی آمریکا و نهادهای اطلاعاتی استرالیا، انگلیس و کانادا شده است که در کنار نیوزیلند عضو شبکه شناسایی موسوم به پنج چشم هستند.

این اسناد که در روزنامه هرالد نیوزیلند و وب‌سایت اینترسپت منتشر شد نشان می‌دهد نیوزیلند توان جاسوسی خود را در سال‌های گذشته افزایش داده است.

جاسوسی نیوزیلند از چین که شریک تجاری مهم نیوزیلند است نشان می‌دهد این کشور به نیابت از آمریکا از دوستان خود جاسوسی می‌کند.

اسنادی که روز چهارشنبه منتشر شد شامل گزارش آژانس امنیت ملی آمریکا مبنی بر این است که نیوزیلند دسترسی این آژانس را به کشورهایی که دسترسی اطلاعاتی به آنها دشوار است برای آمریکا مقدور ساخته است.

این کمک اطلاعاتی شامل دسترسی به شبکه‌های ارتباطات داخلی از طریق مراکز شنود مخفی در سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور است.

[ چهار شنبه 20 اسفند 1393برچسب: جاسوسی,نیوزیلند,ایران, ادوارد اسنودن, آژانس, ] [ 22:57 ] [ علیرضا ]
[ ]

سلاح جدید «فاتح» در دست سپاه

 

سلاح هجومی «فاتح» که توسط سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی زمینی سپاه طراحی شده و مورد آزمایش میدانی قرار گرفته بود، برای تولید انبوه به صنایع جنگ‌افزارسازی وزارت دفاع سپرده شد؛ این سلاح در نیمه‌ دوم ۹۴ به سپاه تحویل می‌شود.
سلاح انفرادی «فاتح» طراحی شده توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه، برای تولید انبوه در اختیار صنایع جنگ‌افزارسازی وزارت دفاع قرار گرفته است.

گفته می‌شود، ۵۰ قبضه از این سلاح نیز توسط سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران ساخته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تحویل انبوه «سلاح فاتح» به یگان‌های نیروی زمینی سپاه، در نیمهٔ دوم سال ۹۴ انجام می‌شود.
 
 

این سلاح به همراه اسلحه کاتلینگ سه لول «عاصفه» و مین کنار جاده‌ای «رمیت» در مهرماه امسال با حضور سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه مورد آزمایش میدانی قرار گرفته بود. (مشاهده خبر در دفاع پرس)

گفتنی است، سلاح فاتح یک سلاح هجومی با قابلیت تک‌تیراندازی و کالیبر ۵.۵۶ موسوم به کالیبر «ناتو» است، که بنا بر الگوی ستاد کل نیروهای مسلح ساخته شده و بعد از مراحل تست در قالب سلاح سازمانی وارد سازمان رزم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی می‌شود.
 
کالیبر ۵.۵۶ به این دلیل نام «ناتو» به خود گرفته است که در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از آن به‌عنوان کالیبر استاندارد برای سلاح‌های هجومی انتخاب شده، و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

که بنابر الگوی ستاد کل نیروهای مسلح ساخته شده و بعد از مراحل تست در قالب سلاح سازمانی وارد سازمان رزم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی می‌شود.
 


در ساخت این سلاح از مواد سبک و پیشرفته استفاده شده که باعث سرعت عمل کاربر شده و میزان حمل مهمات توسط نفر را نیز افزایش می‌دهد. ضمن اینکه این سلاح از لگد پایین برخوردار است، که می‌تواند دقت آن را در نشانه‌گیری اهداف مختلف افزایش دهد.
 
سلاح فاتح از دو ریل در بالا و پایین برخوردار است که می‌توان انواع سامانه‌های اپتیکی، لیزری و نارنج‌اندازها را روی آن نصب کرد.
    
قنداق این سلاح نیز قابل تنظیم است که با استفاده از آن می‌توان طول سلاح را بر اساس قد و قامت افراد به‌آسانی تنظیم کرد.
[ چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب: سپاه ,سلاح جدید, فاتح ,سلاح جدید فاتح , ] [ 1:24 ] [ علیرضا ]
[ ]

داعش گوشت اسیر کُرد را به مادرش خوراند!

 

یک شبه نظامی کرد عراقی تبار مدعی شده است که گروه داعش سال گذشته در موصل جسد یک اسیر کرد پیشمرگه را به مادرش که برای یافتن او از روستایی نزدیک به موصل رفته بود، خورانده است.

روزنامه حریت ترکی نوشت:  یاسر عبدالله" یک شهروند انگلیسی کرد تبار که از 6 ماه پیش برای جنگ با داعش در قالب گروه های پیشمرگه کرد   به عراق رفته است در مصاحبه با روزنامه سان این مطلب را مطرح کرده است.

عبدالله به روزنامه سان گفت:" سال گذشته (میلادی) یک مادر کرد برای پیدا کردن فرزند اسیرش به قرار گاه داعش در شهر موصل رفته است. رهبران داعش در قرار گاه از این زن به گرمی پذیرایی می کنند و به این بهانه که از راه دور و درازی آمده است برای او آب و غذا می آورند.

پس از خوردن غذا مادر فرد اسیر شده از فرماندهان داعش می پرسد چگونه می توانم پسرم را ببینم . فرماندهان نیز به او می گویند چند وقت پیش پسرت را دیدی . چون غذایی که خوردی با گوشت پسرت آماده شده بود!"

روزنامه سان می نویسد: یاسر عبدالله 36 ساله در سال 2000 به بریتانیا مهاجرت کرد و در منطقه یورکشایر اقامت گزید. او هم اکنون صاحب همسر و 4 فرزند است.

این شهروند کردتبار عراقی گفته است سال گذشته پس از اطلاع از موضوع اقدام داعش در خوراندن گوشت پسر به مادر کرد عراقی تصمیم گرفته است به عراق برود و در قالب نیروهای پیشمرگه کرد با داعش مبارزه کند.

تا کنون گزارش های مختلفی از جنایت های عجیب و غریب و بی سابقه داعش در مناطق تحت تسلط این گروه در عراق و سوریه مخابره شده است.

این گروه تروریستی که تعداد افراد آن در حدود 30 هزار نفر برآورد می شود، تا کنون با انتشار فیلم هایی از  به بریدن سر، قطع اعضاء بدن و زنده زنده سوزاندن اسرای نظامی در اختیار خودش تلاش کرده است با تکنیک ایجاد رعب و وحشت بر تسلط خود بر مناطق تحت اشغال خود در عراق و سوریه ادامه دهد.

در هفته های گذشته داعش متحمل شکست های سنگینی شده است و روز گذشته بیش از 30 هزار نیروی ارتش و نیروهای شبه نظامی شیعه عراقی در بزرگ ترین عملیات نظامی پس از اشغال موصل در تابستان سال جاری عملیات آزاد سازی شهر تکریت (زادگاه صدام ) را از دست این گروه تروریستی آغاز کرده اند.

این عملیات گام نخست و مهم برای عملیات احتمالی بزرگ تر که قرار است در بهار سال آینده برای آزاد سازی شهر موصل (مفر اصلی داعش در عراق) به اجرا در آید، محسوب می شود.

[ چهار شنبه 13 اسفند 1393برچسب:داعش, گوشت اسیر کُرد, مادرش ,خوراند, ] [ 1:22 ] [ علیرضا ]
[ ]

تركيه يك «ايراني» را به امريكا تحويل داد


روزنامه صباح چاپ استانبول گزارش داد كه تركيه يك فرد ايراني به نام «نيما گلستانه» متهم به فعاليت‌هاي سايبري عليه امريكا را به مقامات اين كشور تحويل داده است. اين فرد 29 ساله روز 12 فوريه در استانبول تحويل مقامات امريكايي داده شد. اين روزنامه ادعا كرد كه به درخواست اف‌بي‌آي براي او قرار بازداشت صادر شده بود.

[ پنج شنبه 7 اسفند 1393برچسب:تركيه , امريكا ,نيما گلستانه,ایران, ] [ 1:19 ] [ علیرضا ]
[ ]

کلیپ طنز سر بریدن های داعش

 

[ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب:کلیپ, سر بریدن های داعش, طنز, ] [ 23:2 ] [ علیرضا ]
[ ]

تصویر رهبر انقلاب درمیدان مرکزی بغداد

 

نشریه واشنگتن‌پست در گزارشی با اشاره به اهتزاز درآمدن تصویر رهبر ایران در میدان فردوس بغداد، آن را بهترین نشانه تغییرات در جریان در عراق توصیف کرد.

نشریه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت: شاید هیچ چیز بیش از بیلبورد منقش به تصویر رهبر ایران که در میدان فردوس بغداد برافراشته شده است، نشان دهنده تغییرات در حال انجام در عراق نباشد. این پرتره در جایی به نمایش در آمده است که پیش از آن مجسمه صدام حسین در آنجا نصب شده بود، و پس از اشغال عراق توسط تفنگداران دریایی آمریکا در سال 2003 به زیر کشیده شد.

[ ]

سخنان مهم اوباما درباره توافق بزرگ با ایران


 رویترز گزارش داد؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با صدراعظم آلمان در روز دوشنبه در کاخ سفید واشنگتن گفت:‌ تمدید مهلت مذاکرات هسته ای با ایران که در ماه مارس آینده به پایان می رسد مفید نیست مگر اینکه ایران با فرمول اساسی کار موافقت کند.
 
وی افزود:‌ در صورتی که ایرانی ها با پیشنهاد اساسی و نتیجه نهایی که جهان نیازمند آن است موافقت نکند معتقدم تمدید مذاکرات با ایران مفید نیست.
 
اوباما تاکید کرد: ما هم اکنون می دانیم که در مذاکرات هسته ای با ایران،‌ مسائل دیگر فنی نیستند. مسئله هم اکنون این است که آیا ایران اراده سیاسی و تمایل به دست یابی به توافق هسته ای را دارد یا خیر؟
 
اوباما همچنین گفت نیازی به تمدید مذاکرات هسته ای با ایران نیست و تهران باید الان تصمیم بگیرد.
 
خبرگزاری فرانسه هم نوشت:‌ اوباما گفته است که مسئله هم اکنون به این موضوع ارتباط دارد که آیا تهران خواهان دست یابی به توافق هسته ای است یا نه؟ چیزی که جهان خواهان آن است این است که اعتماد کسب کند ایرانی ها برای مالکیت سلاح هسته ای تلاش نمی کنند.
 
اوباما همچنین گفت با نتانیاهو درباره تحریم های جدید علیه ایران اختلافات واقعی دارد.
 
وی گفت‌:‌ دلیلی وجود ندارد مذاکرات هسته ای فعلی با ایران را یک یا دو ماه قبل از تکمیل آن،‌ خراب کنیم. باید به مذاکرات با ایران فرصت داد تا این مذاکرات به موفقیت برسد.
 
رئیس ایالات متحده امریکا ادامه داد: دلیلی برای عجله کردن برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران وجود ندارد.
 
وی افزود: هنگامی که به عنوان رئیس ایالات متحده به دیگر گزینه ها (در صورت عدم به دست یابی به توافق دیپلماتیک با ایران) می نگرم آنها را محدود و غیرجذاب می بینم.
 
خبرگزاری رسمی کویت هم نوشت: اوباما تاکید کرد گروه 1+5 هم اکنون می داند که سوال اساسی این است که آیا ایران اراده سیاسی برای اعطای ضمانت هایی منجر به توافق نهایی را دارد یا خیر؟
 
وی افزود:‌ می توانیم با ایران به توافق نهایی برسیم و باید آن را بپذیریم. در صورتی که نتوانیم به توافق برسیم در این صورت باید مجموعه ای از تصمیمات را بگیریم و همانطور که به کنگره گفتم من اولین فردی خواهم بود که با همکاری آنها برای اقدامات جدی تر علیه ایران کار خواهم کرد.
 
او همچنین ضمن اشاره به فتوای آیت الله خامنه ای رهبر ایران در زمینه رد سلاح هسته ای گفت که ایران می تواند از انرژی هسته ای برای مصارف صلح امیز استفاده کند.
اوباما افزود:‌ غرب به ایران توافقی را برای برنامه صلح آمیز هسته ای ارائه می کند و ایران باید انتخاب کند.
 
رئیس ایالات متحده آمریکا ادامه داد: به میزان کافی،‌ نزدیکی در روابط به وجود آمد و مسائل به اندازه کافی توضیح داده شد. به مرحله ای رسیدیم که ایرانی ها باید اعلام کنند که تصمیم گیری کرده اند یا خیر؟
 
وی افزود:‌ اگر آنچه که ایرانی ها درباره عدم تلاش برای کسب سلاح هسته ای می گویند صحیح باشند توافق هسته ای امکان پذیر است.

[ سه شنبه 21 بهمن 1393برچسب:اوباما درباره توافق بزرگ با ایران,توافق هسته ای , ] [ 17:1 ] [ علیرضا ]
[ ]

روسیه یک سوم طلای جهان را خرید

 

 روسیه در 11 ماه نخست سال 2014 حجم قابل توجهی از طلای عرضه شده در جهان در این مدت را خریداری کرده است.

بنا به اعلام گولدکور،  بانک مرکزی روسیه با هدف تقویت روبل، واحد پولی این کشور، اقدام به خرید حجمی معادل 6.1 میلیارد دلار طلا از بازار جهانی در سال 2014 کرده است.

روسیه طی سال گذشته میلادی  152 تن طلا خریداری کرده است که نسبت به سال 2013،حدود 123 درصد افزایش داشته است.

همچنین حجم طلای خریداری شده روسیه در 11 ماه نخست سال 2014 معادل حدود یک سوم از 461 تن کل طلا عرضه شده در این مدت در جهان بوده است.

به نظر می رسد با افزایش تنش های این کشور با غرب، روسیه با هدف کاهش وابستگی خود به دلار، در حال تبدیل کردن تمام دارایی های دلاری خود به طلا است که در کنار تلاش برای کاهش وابستگی به دلار این اقدام می تواند به عنوان یک پیام به واشنگتن نیز در نظر گرفته  شود.

[ شنبه 11 بهمن 1393برچسب:روسیه, طلای جهان ,دلار, ] [ 19:13 ] [ علیرضا ]
[ ]

«پيمان استراتژيك» روي ميز ايران و روسيه

فرستاده ويژه رئيس‌جمهور با پوتين ديدار كرد

 

ايران و روسيه در شرايطي كه نگاه جهان در انتظار نتيجه مذاكرات هسته‌اي و سرنوشت تروريست‌هاي غرب‌پرور خاورميانه و نيز پيامد تحريم‌هاي اين دو كشور از سوي امريكا و غرب است، بر سر ميز مذاكره نشستند.



اين بار دكتر علي‌اكبر ولايتي با عنوان «فرستاده ويژه رئيس‌جمهور» به ديدار پوتين رفت تا چنين به نظر برسد كه حلقه ديدار‌هاي راهبردي دو كشور ايران و روسيه كه در روزهاي اخير با طرح بحث مجهز شدن ايران به سامانه دفاع موشكي اس300 ادامه پيدا كرده بود، كامل‌تر شود.
بي‌گمان هم ايران و هم روسيه تا حدودي شرايط خود را در برابر غرب يكسان مي‌بينند. تحريم‌هاي اقتصادي و تلاش براي براندازي و تغيير حكومت‌ها و مكتب‌ها، آشكارترين رفتار غرب در برابر دو كشور ايران و روسيه بوده است. 

اكنون نام «ولايتي» به عنوان «فرستاده ويژه رئيس‌جمهور» كه در تاريخ پس از انقلاب يك ديپلمات شناخته‌شده و يك «فرستاده خاص» و «مذاكره‌كننده مورد اعتماد» بوده است و مقصد او كه يكي از دو قطب جنگ سرد و دومين قدرت‌هاي نظامي و نهمين قدرت اقتصادي جهان است، اين پرسش را پيش رو قرار مي‌دهد كه آيا فصل جديدي از روابط ايران و روسيه در حال شكل‌گيري است يا صرفاً فضاي خاصي در آستانه به انتها رسيدن دور آخر مذاكرات هسته‌اي به ميان كشيده شده است يا اينكه ايران و روسيه هر دو با هم براي عبور از تحريم‌ها و بر هم زدن نظم‌هاي سياسي و اقتصادي، نقشه‌ جديدي طراحي كرده‌اند؟!

دكتر ولايتي خود اين سفر را مهم و قابل بهره‌برداري توصيف مي‌كند: «برخورد مثبت رئيس‌جمهور روسيه نشان داد كه امكان بهره‌برداري از اين فرصت هست» و البته از عزم مسئولان عالي هم سخن به ميان آورد: «عزم مسئولان عالي كشور، گسترش و تعميق هر چه بيشتر روابط استراتژيك ايران و روسيه است» و اينكه «بستر مناسبي فراهم شد تا با تلاش و برنامه‌ريزي دقيق، همكاري‌ها و  تعاملات در سطوح مختلف ارتقا يابد.»

 پوتين به ايران مي‌آيد

دكتر ولايتي در سفر پنج‌شنبه خود به مسكو ابتدا با وزراي انرژي و خارجه روسيه ديدار مي‌كند و سپس در يك ديدار يك‌و‌نيم ساعته با پوتين مذاكره مي‌كند: «آقاي پوتين از گسترش روابط در همه زمينه‌ها استقبال كرد. پوتين در آينده به ايران سفر خواهد كرد.»

  ايران در پيمان شانگهاي

«روسيه با عضويت كامل ايران در پيمان شانگهاي موافق است اما اين امر نياز به زمان دارد و رئيس‌جمهور روسيه به تغيير عضويت ايران از ناظر به عضو كامل، نظر مثبت دارد.» اين بخش ديگري از اظهارات ولايتي پس از ديدار با پوتين است. او پيش‌بيني مي‌كند در سال 2015 حجم مبادلات ايران و روسيه به رقم 20ميليارد دلار برسد.

  همكاري در سوريه يك الگو است

دكتر ولايتي معتقد است: «همكاري‌هاي منطقه‌اي ايران و روسيه در سوريه، نتيجه مثبت داده است و اين مي‌تواند الگوي مثبتي براي مناسبات دو كشور در ساير كشور‌هاي حوزه نفوذ ايران در منطقه از لبنان و سوريه تا عراق و يمن و آسياي مركزي و قفقاز باشد.»

  برخي از مفاد مذاكرات

ارتقاي روابط اقتصادي، گسترش حمل و نقل ريلي، صادرات محصولات اقتصادي از ايران به روسيه، همكاري‌هاي اقتصادي در زمينه آبزيان و ايجاد شش نيروگاه حرارتي در ايران از جمله توافقات صورت گرفته است. علاوه بر اين درباره مذاكرات هسته‌اي نيز گفت‌وگو شده است.

احتمال سفر كري به روسيه

در هر حال فرستاده ويژه رئيس‌جمهور كشورمان به روسيه، احتمالاً در پي چيزي فراتر از آنچه گفت شده، بوده است، زيرا مي‌توانست اين سفر با اعزام فرد ديگري صورت گيرد كه عنوان «مشاور رهبر انقلاب در امور بين‌الملل» را نداشته باشد.
همين اهميت سفر كه مي‌تواند در دل خود يك پيمان طولاني‌مدت استراتژيك را به دنبال داشته باشد، غرب و امريكا را در برابر ايران و روسيه به استيصال بيشتري خواهد كشاند، به طوري كه احتمال سفر كري به روسيه از اولين خبر‌هايي بود كه پس از انتشار خبر ديدار پوتين با ولايتي منتشر شد.

[ شنبه 11 بهمن 1393برچسب:پيمان استراتژيك ,ايران و روسيه ,پوتین, ] [ 19:8 ] [ علیرضا ]
[ ]

المنار: پاسخ به جنایت دیروز نزدیک است

 

شبکه المنار اعلام کرد که حزب الله در جنگ آینده با رژیم صهیونیستی مرزها را درخواهد نوردید و مکان امنی برای صهیونیست ها باقی نخواهد گذاشت.

در جنگ آینده میان حزب الله و رژیم صهیونیستی حتی پناهگاه های شهرک های صهیونیست نشین هم امن نخواهد بود زیرا معادلات تغییر کرده است.

دبیرکل حزب الله در سخنان اخیر خود گفت: من به رزمندگان مقاومت گفته ام برای روزی آماده شوند که اگر رهبری مقاومت از آنها خواست، وارد الجلیل شوند.

المنار ادامه داد: تا مدتها قبل تهدید الجلیل وابسته به موشکها بود اما امروز اوضاع تغییر کرده است و دشمن از انتقال درگیری ها در سرزمین های اشغالی به شدت هراس دارد.

اما این نوع جنگ نیازمند رصدهای دایمی و حفظ آمادگی و تامین تجهیزات لازم است.

سید حسن نصرالله در این خصوص هم گفت: ما باید برای آینده آماده باشیم و هر نوع سلاح و تجهیزات مورد نیازمان را تامین کنیم.

الاخبار: پاسخ مقاومت بسیار نزدیک است

منابع امنیتی در منطقه القنیطره سوریه تاکید کردند که شهادت شماری از فرماندهان حزب الله سبب پافشاری مبارزان مقاومت بر عزم راسخشان خواهد شد و زمان پاسخ مقاومت به جنایت دیروز بسیار نزدیک است.

منابع امنیتی مسئول در منطقه القنیطره در گفتگو با روزنامه الاخبار لبنان اعلام کردند که ترور شماری از فرماندهان میدانی حزب الله عملیات مبارزان را در جولان تضعیف نخواهد کرد بلکه تاثیر معکوس خواهد داشت.

به گفته این منبع، خون شهدا سبب پافشاری بیشتر مبارزان مقاومت در عزمشان خواهد شد. تصمیم واضحی در محور مقاومت برای برخورد با اسرائیل در جنوب سوریه و بر اساس همان قاعده جنوب لبنان اتخاذ شده است.

به گفته این منبع، اسرائیل نمی تواند جبهه های رویارویی را در الناقوره، جولان و السویداء از یکدیگر تفکیک کند زیرا در جنگ آینده نمی تواند از ورود مقاومت به منطقه الجلیل جلوگیری کند. از این رو، زمان پاسخ مقاومت به جنایت دیروز بسیار نزدیک است.

[ دو شنبه 29 دی 1393برچسب:المنار, پاسخ به جنایت اسرائیل ,حمله اسرائیل به سوریه, ] [ 22:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

ابوبکر البغدادی فرار کرد

 

رسانه های عراقی از فرار ابوبکر البغدادی سرکرده تکفیریهای تروریست داعش به سوریه خبر دادند.

عبدالله حمدان الشمری رئیس گروه موسوم به حرکه الضباط الاحرار در شهر موصل گفته است اطلاعات تقریبا موثقی در دست است که نشان می دهد ابوبکرالبغدادی از موصل به سوریه گریخته و به همراه وی هم بیش از ۱۹۰ نفر از سرکردگان داعش هستند.

الشمری افزود اطلاعاتی که ما به دست آورده ایم نشان می دهد که ابوبکرالبغدادی از موصل به سوریه گریخته و مسئولیت فرماندهی را به ابوعبیده التونسی معاون خود سپرده است که ژوئن گذشته از سوریه به عراق آمده بود.

۱۵ ژانویه هم یک منبع پزشکی در استان نینوی از زخمی شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در حمله هوایی خبر داده بود، این در حالی است که برخی مناطق در موصل هم گفته بودند البغدادی به بیمارستانی در شهر دیرالزور سوریه منتقل شده است.

[ دو شنبه 29 دی 1393برچسب:ابوبکر البغدادی,داعش, فرار ابوبکر البغدادی , ] [ 22:14 ] [ علیرضا ]
[ ]

بازتاب تجمع اعتراضی مردم در مقابل سفارت فرانسه

 

خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس و فرانسه در گزارش‌هایی جداگانه از تهران به بازتاب حضور معترضان مردمی به رویدادهای اخیر ضد اسلامی فرانسه پرداختند.

صدها نفر از معترضین ایرانی امروز دوشنبه در مقابل سفارتخانه فرانسه در تهران به اعتراض گسترده پرداختند.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» با انتشار خبر تجمع اعتراضی مردم در مقابل سفارتخانه فرانسه در تهران نوشت: تجمع اعتراضی امروز در تهران به خاطر اهانت مجله فرانسوی شارلی ابدو و اهانت به پیامبر اکرم(ص) صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، جمعیت معترض که اکثر آن‌را دانشجویان تشکیل می‌دادند، شعارهای «مرگ بر فرانسه» و دیگر شعارهای همیشگی چون «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» را سر دادند.

برخی از معترضین  همچنین خواهان بسته شدن سفارتخانه فرانسه در تهران  و اخراج سفیر این کشور شدند. آن‌ها همچنین پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.

این گزارش می افزاید؛ ایران نه تنها حمله تروریستی علیه نشریه شارلی ابدو  بلکه عمل توهین آمیز این نشریه را محکوم کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، «احمد توکلی» نماینده مجلس تهران که در این تجمع اعتراضی حضور داشت،  خطاب به دولت فرانسه گفت :« این اقدام در واکنش به عملکرد شما است.»

«خبرگزاری فرانسه» نیز در این زمینه نوشت:معترضین ایرانی در محوطه بیرونی سفارت فرانسه در تهران شعارهای «مرگ بر فرانسه»  سر دادند و به خاطر اهانت نشریه شارلی ابدو به پیامبر اسلام ،خواهان اخراج سفیر این کشور از تهران  شدند. سفارتخانه فرانسه پیشتر در اقدامی انفعالی امروز دوشنبه تعطیل بود.

یکی از بانوان حاضر در گردهم ‌آیی اعتراضی به خبرگزاری فرانسه گفت:« این حداقل کاری است که می‌توانم مقابل هتک حرمت صورت گرفته انجام دهم. ما اهانت به پیامبر اسلام را محکوم می‌کنیم.»

گفتنی است، دانشجویان و مردم انقلابی تهران بعداز ظهر امروز به تجمع اعتراضی در مقابل سفارت فرانسه در تهران رفتند .

حاضران در این همایش پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی در دست داشتند که اقدام نشریه «شارلی ‌ابدو» را به شدت محکوم می‌کرد و روی آن شعارهایی مانند «اسلام دین صلح و دوستی است، ما عاشق محمد (ص) هستیم، سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» نوشته شده بود.

 تجمع کنندگان همچنین شعارهایی مانند« داعش، شارلی پیوندتان مبارک، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر فرانسه، ما عشق محمدیم فدائیان رهبریم» سر دادند.

پول‌توجیبی ۶ شاهزاده‌‌سعودی از نفت‌

 

جدیدترین گزارش رسمی منتشرشده از سوی وزارت دارایی عربستان سعودی حاکی است هزینه جشن‌ها و میهمانی‌های رسمی سال گذشته امرا و شاهزادگان خاندان حاکم بر عربستان حدود ۳۹۰ میلیون ریال سعودی بوده است.

 
این گزارش در ادامه افزوده است که وزارت دارایی عربستان سعودی در موسم حج سال گذشته میلادی برای پذیرایی و استقبال و اسکان شخصیت‌ها و افراد مختلف از کشورهای دیگر که توسط مسئولان و مقامات سعودی جهت ادای مناسک حج راهی عربستان شده‌اند، بیش از 173 میلیون ریال سعودی هزینه کرده است.

همچنین این گزارش توضیح می‌دهد که هزینه نقدی اختصاص یافته به ضیافت‌ها و میهمانی‌های امرا و حاکمان مناطق مختلف و همچنین وزرا 91 میلیون ریال سعودی بوده است.

این گزارش نشان دهنده اموال کلانی است که توسط افراد خاندان حاکم بر عربستان سعودی تحت عناوین مختلف دهه‌هاست که هدر می‌رود، بی‌آنکه دستگاه نظارتی در این کشور بر این هزینه‌ها نظارت داشته باشد، به گونه‌ای که صرف این هزینه‌ها به یکی از امور رایج و معمول در عربستان سعودی تبدیل شده است.

آنچه در این گزارش ذکر آن رفته تنها هزینه‌ جشن‌ها و میهمانی‌های امرا و شاهزادگان سعودی بوده، اما به فساد مالی و اداری خاندان سعودی حاکم بر عربستان اشاره‌ نشده است، بویژه آنکه اعضای خاندان سعودی دارای حقوق ماهیانه‌ای هستند که دفتر برنامه ریزی وزارت دارایی این کشور آن را پرداخت می‌کند و گفته شده، این حقوق ماهیانه حداقل 80 هزار دلار و حداکثر 270 هزار دلار است و این جدای از کمک‌های مالی کلانی است که این شاهزادگان و امرا هنگام ازدواج و یا خرید ملک و املاکی داخل یا خارج کشور دریافت می‌کنند، این درحالی است که باید توجه داشت، اغلب شاهزادگان سعودی دارای املاکی در کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی هستند و این جدای از هدایایی است که این امرا و شاهزادگان از شخص پادشاه دریافت می‌کنند.

گزارش‌های بسیاری وجود دارد که تاکید می‌کند، 6 شاهزاده سعودی به «عبدالله بن عبد العزیز»، پادشاه عربستان بسیار نزدیک هستند و ملک عبدالله درآمد یک میلیون بشکه نفت از هشت میلیون بشکه نفت روزانه، تولیدی توسط این کشور را به آنها اختصاص داده است.

این 6 شاهزاده سعودی سهم خود از فروش یک میلیون بشکه نفت روزانه خود در بازارهای جهانی را با شخص پادشاه تقسیم می‌کنند، تا تامین کننده بخشی از هزینه‌‌های سرسام‌آور و اسراف آنها باشد. به گونه‌ای که یک دیپلمات‌ سابق آمریکا در این‌باره می‌گوید: در حالی‌که هزینه‌های هواپیمای «تورنادو» در بازارهای جهانی 25 میلیون دلار است، اما شاهزادگان سعودی برای هر هواپیما از این نوع 65 تا 75 میلیون دلار هزینه می‌کنند.

همچنین این شاهزادگان از زمان تولد از خدمات مجانی تلفن و آب و برق و پروازهای مجانی برخوردارند و از همان روز اول تولد این شاهزادگان هزینه‌های سنگینی صرف این مسائل می‌شود و در حالی‌که مفتی‌های وهابی سعودی کوچک‌ترین تخلف مردم عربستان را به شدت مجازات می‌کنند، شاهزادگان سعودی پشت دیوارهای کاخ‌های خود کارهای غیر اخلاقی مانند مصرف مواد مخدر و نوشیدن شراب انجام می‌دهند. به گونه‌ای که گفته شده بسیاری از شاهزادگان سعودی کوکائین مصرف می‌کنند و عاشق حشیش هستند.

[ چهار شنبه 24 دی 1393برچسب:نفت‌ ,پول‌توجیبی ۶ شاهزاده‌‌سعودی از نفت‌ , ] [ 16:15 ] [ علیرضا ]
[ ]

اقدام مهم باراک اوباما درباره تحریم ایران

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، در دیدار با رهبران جمهوری‌خواه کنگره در کاخ سفید، مخالفت شدید خود با افزایش تحریم‌های بیشتر علیه ایران را اعلام کرد.

رویترز نوشت: در بیانیه‌ای که کاخ سفید منتشر کرده آمده که اوباما در این دیدار بر اهمیت تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا در جهت متوقف کردن ایران در راه دستیابی به بمب اتم تاکید کرده است.

همچنین در این بیانیه آمده است که وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران، مذاکرات هسته‌ای را از روند خود خارج کرده و آمریکا را در ائتلاف جهانی منزوی خواهد کرد.

روز دوشنبه نیز سامانتا پاور، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، اعلام کرده بود که اوباما آماده همکاری با نماینده کنگره درباره برخی از موضوعات سیاست خارجی است، اما بر سر اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران حاضر به همکاری نیست.

[ ]

پشت پرده کاهش قیمت نفت لو رفت

 

یک نشریه آمریکایی ناخواسته از توطئه کاخ سفید و ریاض برای کاهش قیمت نفت پرده برداشت.
 نشریه آمریکایی فارین افرز نوشت: با وضعیت بد "ملک عبدالله"، سعودی زمان اشتباهی را برای جنگ نفتی انتخاب کرده است.
 
یک نشریه آمریکایی با اشاره به مشکلات متعدد عربستان از جمله بیماری پادشاه، می‌افزاید: ادامه سیاست فعلی عربستان برای کاهش قیمت نفت با توجه به مشکلات کنونی اشتباه است.
 
این نشریه آمریکایی در مقاله ای با عنوان نمایشنامه نفت سعودی...چرا عربستان به کاهش قیمت نفت ادامه می دهد؟ ناخواسته از توطئه کاخ سفید و ریاض برای کاهش قیمت نفت پرده برداشت و ضمن اشاره به بیماری "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان به سیاست فعلی این کشور در کاهش قیمت نفت پرداخت.
 
فارین افرز نوشت: دوشنبه (۱۵ دی) داعش به مرز عربستان حمله کرد و یک ژنرال سعودی و دو نگهبان از گارد مرزی در این حمله کشته شدند.این اولین هجوم علیه عربستان از زمان تشکیلات ائتلاف جهانی علیه داعش بود.
 
موضوع وخامت وضعیت سلامتی پادشاه عربستان که در بیمارستان بستری شده است و از التهاب ریوی حاد رنج می برد ، بحث و سوال های بسیاری را به راه انداخته است.
 
از سوی دیگر قیمت هر بشکه نفت برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ به ۵۰ دلار رسید و همه چشم های به سمت عربستان سعودی به عنوان کشوری که ۷۳ درصد از منابع زیرزمینی نفت را در اختیار دارد ، دوخته شد تا شاید با کم کردن تولیدش بهای نفت کمی بهبود یابد اما عربستان نپذیرفت.
 
مشکل است که باور کنیم عربستان نتایج ژئو سیاسی این قمارش را نداند. کاهش قیمت نفت به معنای درآمد کمتر برای کشورهای دارای نفت مانند ایران و روسیه است. عربستان امید دارد به این وسیله، بر ایران به خاطر برنامه هسته ای و برخی سیاست هایش درمنطقه فشار بیاورد و از سوی دیگر بر سیاست روسیه در اوکراین نیز تاثیر بگذارد.
 
فارین افرز اذعان کرد: اما این اقدامات سعودی باعث کوتاه آمدن ایران و یا روسیه نشد بلکه دقیقا نتیجه بالعکس داد. ایران حمایت هایش را از سوریه شدت بخشید و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه این فرصت را غنیمت شمرد و آمریکا را دخیل در اوضاع نابسان اقتصادی کشور اعلام کرد و به این وسیله حمایت ملی بیشتری برای خود به دست آورد و به هیچ وجه قصد عقب نشینی از اوکراین ندارد.
 
این نشریه سپس با ادامه کاهش نفت ، برای عربستان در سال ۲۰۱۴ خسارت ۸۹ میلیارد دلاری پیش بینی کرد که احتمالا این کشور را در بودجه دچار مشکل خواهد کرد.
 
نشریه آمریکایی فارین افرز نوشت: با وضعیت وخیم ملک عبدالله، رقابت بر سر قدرت و پادشاهی، فشارهای داخلی، درگیری در یمن به عنوان همسایه عربستان، تهدیدات داعش و غیره، عربستان زمان عجیبی را برای اقدام فعلی ژئوسیاسی خود در جهان نفت انتخاب کرده است.
[ جمعه 19 دی 1393برچسب:پشت پرده کاهش قیمت نفت ,قیمت نفت , ] [ 23:31 ] [ علیرضا ]
[ ]

حمله مسلحانه به دفتر اردوغان

 

یک فرد مسلح به نارنجک دستی و سلاح مقابل کاخ رئیس جمهور ترکیه در استانبول دستگیر شد.

 رسانه‌های ترکیه روز پنج‌شنبه از دستگیری فردی مسلح مقابل دفتر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در استانبول خبر دادند.

این فرد بعد از پرتاب یک نارنجک دستی که منفجر نشد دستگیر شد.

مأموران پلیس که مقابل یکی از عمارت‌های دولما باغچه، کاخ امپراطوری عثمانی در ساحل اروپایی استانبول حضور داشتند این فرد را بلافاصله دستگیر کردند.

این فرد که شبکه‌های تلویزیونی هویت او را فاش نکردند به یک گلوله مسلسل و یک تفنگ مسلح بود و قبل از آنکه به پرتاب نارنجک اقدام کند شروع به تیراندازی کرد.

شبکه ان تی وی گزارش داد ماموران این نارنجک را خنثی کردند. انگیزه فرد مهاجم هنوز مشخص نشده است.

رجب طیب اردوغان که از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ نخست وزیر ترکیه بود در انتخابات ماه اوت به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد.

مخالفان اردوغان، این مرد قدرتمند ترکیه را به استبداد و انحراف اسلام گرایانه متهم می‌کنند.





[ ]

«داعش» براي آزادي اسراي لبناني شرط گذاشت

 

گروهك تروريستي «داعش» براي آزادي گروگان‌هاي لبناني، سه خواسته اصلي ايجاد منطقه امن مرزي، احداث مركز درماني و آزادي زنان زنداني وابسته را مطرح كرد.
گروهك تروريستي «داعش» كه شش ماه گذشته با همد‌ستي گروهك تروريستي «جبهه النصره» از خاك سوريه وارد منطقه مرزي‌ «عرسال» لبنان شد و با حمله به مراكز نظامي، ده‌ها تن از نظاميان ارتش و نيروهاي امنيتي را به گروگان گرفت، بالاخره خواسته‌هاي خود را براي آزادي آنان اعلام كرد. روزنامه سعودي «الشرق الاوسط» چاپ لندن، در گزارشي مدعي شد كه شيخ «وسام المصري» امام جماعت يكي از مساجد شهر طرابلس واقع در شمال لبنان كه چندي پيش زمزمه ميانجي‌گري‌اش بين‌ افراد مسلح و بيروت مطرح شده بود، خواسته‌هاي گروهك داعش از طرف لبناني را اعلام كرد.

بر اساس اين گزارش، گروهك داعش براي آزادي نظاميان ارتش و نيروهاي امنيتي لبناني ربوده شده در عرسال سه شرط اصلي گذاشت؛ نخست اينكه امنيت آوارگان سوري در لبنان از آنچه حملات حزب الله مي‌نامند، تأمين شود. اين وضعيت با ايجاد يك منطقه عاري از سلاح از دره «وادي حميد» تا ارتفاعات «الطفيل» و همچنين تا شهرك مرزي «عرسال» محقق مي‌شود. دومين خواسته داعش احداث يك مركز پيشرفته درماني به منظور درمان مجروحان و تأمين داروهاي مورد نياز است. داعش سومين خواسته‌‌اش را آزادي همه زنان زنداني آن گروهك در لبنان كه به پرونده تحولات سوريه ارتباط دارند، اعلام كرد.

داعش همچنين اسم «سجي الدليمي» همسر سابق «ابوبكر البغدادي» سركرده اصلي گروهك داعش و همچنين «آلا العقيلي» همسر ابو علي الشيشاني يكي از سركردگان جبهه النصره را براي آزادي مشخص كرد. اين شيخ سلفي تأكيد كرد كه داعش تعهد داد كه در طول مدت مذاكرات هيچ كدام از اسرا را آزار نخواهد داد به شرطي كه طرف لبناني دره «وادي حميد» را باز بگذارد. روزنامه الاخبار نيز در خبري اعلام كرد كه قرار است پرونده گروگان‌هاي لبناني نزد جبهه النصره به زودي به گروهك داعش واگذار شود. گروهك تروريستي جبهه النصره نيز چندي پيش با انتشار بيانيه‌اي در صفحه رسمي خود در شبكه اجتماعي توئيتر، اعلام كرد كه به طرف قطري به عنوان مذاكره كننده سه پيشنهاد درباره تبادل نظاميان ربوده شده با عناصر زنداني اين گروهك در بازداشتگاه‌هاي سوريه و لبنان تحويل داد.

بر اساس نخستين پيشنهاد گروهك جبهه النصره هر يك نظامي لبناني با 10 تن از زندانيان بازداشتگاه‌هاي لبنان مبادله مي‌شود. مبادله هفت تن از بازداشت شدگان زندان‌هاي لبنان و 30 نفر از زنان زنداني در بازداشتگاه‌هاي سوريه با هر يك نظامي ربوده شده در عرسال، دومين پيشنهاد جبهه النصره را منعكس مي‌كند. گروهك تروريستي جبهه النصره كه هم اكنون بخش‌هايي از ارتفاعات منطقه مرزي عرسال لبنان را اشغال كرده است، در پيشنهاد سوم خود شرط كرده است كه هر نفر از نظاميان لبناني را در مقابل آزادي پنج تن از بازداشت شدگان زندان‌هاي لبنان و همچنين 50 تن از زنان زنداني در بازداشتگاه‌هاي سوريه آزاد مي‌كند.

[ ]

زن فاحشه‌ای با پول و تطمیع، 500 نفر از اوباش را به خیابان کشاند

 
همایش روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با سخنرانی حجت‌الاسلام حیدر مصلحی(وزیر سابق اطلاعات) امشب بعد از نماز مغرب و عشاءدر مسجد صاحب الزمان(عج) تهران برگزار شد. مصلحی در ابتدای این همایش ابراز داشت: لازم می دانم تشکر کنم از امام جماعت و پایگاه بسیج که فرصتی را فراهم کردند تا در جمع نورانی نمازگزاران این مسجد باشم. این مجلس نشانگر حساسیت و دغدغه مردم نسبت به موضوعات مربرط به نظام مقدس جمهوری اسلامی و به ویژه اتفاقات فتنه 88 است.


وی گفت: حضور مردم وضعیت فتنه‌گران را بهم ریخت اما باید دانست که فتنه‌گران فعالیت‌هایشان تمام نشده است. فعالیت فتنه‌گران زمانی تمام می شود که انقلاب دست از شعارهای اساسی‌اش بردارد.


حجت الاسلام مصلحی افزود: اگر فکر کنیم فتنه تمام شده است اشتباه کرده‌ایم تا زمانی که جنگ حق و باطل وجود دارد فتنه هم وجود دارد، حتی با ظهور امام زمان(عج) و تا پایان جهان نیز این جنگ حق و باطل ادامه خواهد داشت.


وی گفت: ما در روایت‌ها داریم در زمانی که حضرت بقیه الله قیام می‌کنند و جهان پر از عدل و داد می‌شود هم حضرت به دست یک نفر به شهادت می‌رسد این یعنی در آن زمان هم فتنه و جنگ ادامه دارد.

 


وزیر سابق اطلاعات ابراز داشت: قبل از ورود به بحث لازم است یک نگاه دینی و قرآنی به موضوع فتنه داشته باشیم. در موضوع فتنه و جنگ حق و باطل با چهار دسته و گروه مواجه هستیم:


1-گروهی که حق را می‌شناسند اما روش باطل را انتخاب می‌کنند. از صدر اسلام هم این گروه وجود داشتند، ابوجهل‌های صدر اسلام جزو این دسته هستند.


2- گروهی که حق را می‌شناسند، باطل را انتخاب می‌کنند و در عین حال در مقابل حق می‌ایستند و به مبارزه با حق برمی‌خیزند. ما از ابتدای انقلاب افرادی را داشتیم که سوابق شفاف و روشنی داشتند اما به مرور مسیرشان را تغییر دادند. این یک موضوع تاریخی است و البته طبیعی است و نباید متعجب شد که عده‌ای کم بیاورند و از راه حق جدا شوند. در تاریخ شخصی را به نام شلمغانی داریم که شاگرد امام حسن عسگری(ع) بود. همه چیزش را از امام گرفته بود، علمش را از امام داشت، کتاب‌های زیادی در باب امامت و دفاع از حریم ولایت داشت بعد از شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز غیبت صغری وقتی جزو نواب اربعه امام زمان(ع) قرار نگرفت تمام کتاب‌های که در تأیید امامت نوشته بود را نادیده گرفت و در مقابله با امام زمان کتاب‌های جدیدی نوشت فقط به این دلیل که توسط امام زمان به عنوان نایب انتخاب نشده بود. برای بعضی‌ها حق وسیله بازی است، شلمغانی به حق علم داشت اما در عین حال در مقابل حق ایستاد.


3- گروه سوم کسانی هستند که حق را می‌شناسند با حق همراه می‌شوند اما تا پایان با حق نمی‌آیند و دچار تردید می‌شوند. در تاریخ صدر اسلام می‌توان اسامه ابن زید(همان که در 18 سالگی حکم فرماندهی از پیامبر گرفته بود) را نام برد. وی در یکی از درگیری‌ها با کفار شخصی را که کلمه لااله الاالله را به زبان آورده بود به قتل رساند وقتی پیامبر از وی پرسید که چرا او را کشتی جواب داد چون این کلمه را از ترس شمشیر بر زبان آورده بود. پیامبر به او فرمود که همین کلمه بر زبان آورده شده هم قبول بود و نباید او را می‌کشتی اسامه در زمان حضرت علی(ع) براساس همین استدلال و کم بصیرتی امام علی(ع) را همراهی نکرد. وقتی مولا علی(ع) به اسامه گفت چرا به کمک من نمی‌آیی گفت من تصمیم گرفتم هر کس کلمه لااله الاالله بگوید با او مبارزه نکنم. امروز هم می‌بینیم که عده‌ای حق را می‌دانند اما کم بصیرت و سست هستند. ساکتین فتنه نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

 

4- دسته چهارم کسانی هستند که حق را می‌شناسند و تا پایان پای حق و حقیقت می‌ایستند. مردم شریف ایران جزو این دسته بودند. هشت ماه فتنه را تحمل کردند و در انتها در 9دی کار را یکسره کردند.

وی افزود: ما از ابتدای انقلاب نیز این چهار دسته را بین مردم و مسئولین داشته‌ایم.

 

 

حجت الاسلام مصلحی در ادامه ابراز داشت: چند سال پیش یک موسسه آمریکایی به نام «بروکینگز» زیر نظر سازمان سیا یک مجموعه صد صفحه‌ای تدوین کرد که در آن راه‌های مقابله با جمهوری اسلامی مطرح شده بود. در برنامه موسسه بروکینگز سه مرحله برای مقابله با جمهوری اسلامی مطرح شده است:


1.ایجاد شبهه: ایجاد شبهه زمینه را برای فتنه فراهم می‌کند. فتنه 88 از یک سال قبل از انتخابات و با شعار کمیته صیانت از آراء آغاز شد. این شعار فقط و فقط برای ایجاد شبهه مطرح شده بود.


2. ایجاد فتنه: که زمینه‌ای می‌شود برای بدعت و این بدعت باعث می شود تا مردم در مقابل جریان الهی بایستند.


3. بدعت: زمینه‌ای می شود برای انحراف و تغییر مسیر انقلاب


وی افزود: در فتنه 88 ابتدا مسئله تقلب را به عنوان شبهه ایجاد کردند، بعد فتنه را ایجاد کردند و بعد قانون را عملا زیر پا گذاشتند چون به دنبال هدف انحراف مسیر انقلاب بودند.

 

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری برای اتمام حجت با حامیان فتنه ابتدا جلسه‌ای با نمایندگان کاندیداها برگزار کردند و بعد در سخنرانی نماز جمعه اتمام حجت کردند و حتی با یکی از سران فتنه نیز جلسه خصوصی گذاشتند همان کاری که امام علی(ع) در جنگ جمل کردند. آنجا که محمد حنفیه را فرستادند تا با زبیر صحبت کند اما پسر و به قولی آقازاده زبیر (عبدالله ابن زبیر) مانع پدر می‌شد. بعد از تلاش فراوان محمد حنفیه فرصتی برای گفتگوی امام و زبیر به وجود آمد اما زبیر همچنان به فتنه خود ادامه داد. همین کار را مقام معظم رهبری با یکی از سران فتنه انجام داد، اما وی حاضر نشد در برابر حقیقت خضوع کند.


حجت الاسلام مصلحی در ادامه گفت: خوب است به صورت مصداقی بعضی از زمینه‌های فتنه را طرح کنیم. روز شنبه بعد از انتخابات یکی از آقایان که ادعای بزرگی نظام را دارد در منزلش جلسه برگزار می‌کند و سران فتنه را نیز دعوت می‌کند. در این جلسه به یکی از سران فتنه می گوید که ما در جلسه تنفیذ ریاست جمهوری احمدی‌نژاد شرکت نمی‌کنیم. ما باید رهبری را به عقب نشینی مجبور کنیم. اما ولایت همه جا را می‌بیند، عقبه این صحنه آرایی را می‌بیند و اجازه عرض اندام به فتنه‌گران را نمی‌دهد.

 

وی افزود: جالب است که بدانیم یک زن فاحشه ایرانی از طرف سرویس‌های بیگانه مأموریت داشت تا با پول و تطمیع، 500 نفر از اراذل و اوباش را به خیابان‌ها بکشاند.


وی گفت: ما با سند و مدرک می‌دانیم که کارکنان سفارت انگلیس از یک سال قبل از انتخابات سفرهای مختلفی را به نقاط کشور داشتند و با نخبگان کشور دیدار می‌کردند. همچنین استفاده از اراذل و اوباش یکی از اصول اساسی انگلیس در ایجاد فتنه است همانند اتفاقی که در کودتای 28 مرداد اتفاق افتاد.

 


حجت الاسلام مصلحی ابراز داشت: امروز کسانی هستند که می‌خواهند فتنه را کمرنگ کنند. عده‌ای می گویند امام حسین(ع) «حر» را بخشید شما هم ادامه ندهید و سران فتنه را ببخشید. سوال ما این است که چرا سران فتنه را با حر مقایسه می‌کنید؟ حر حقیقت را دید و توبه کرد. سران فتنه به هیچ وجه قابل مقایسه با حر نیستند.


وی ادامه داد: هشت گروه به دنبال کمرنگ کردن فتنه هستند:


1. دشمنان خارجی نظام و حامیان فتنه در امریکا، انگلیس، و اسرائیل
2. عده ای که به دنبال بازگشت قهرمانانه سران فتنه هستند
3. عده ای که آگاهانه یا ناآگاهانه می‌گویند فتنه تمام شد و ادامه ندهید. بعضی‌ها از روی غفلت می‌گویند برای ما ننگ است اگر بگوییم سرویس جاسوسی اسرائیل در فتنه نقش داشته است این حرف خیلی ساده لوحانه است. ما نمی‌توانیم دشمن را نادیده بگیریم و یا آن را کوچک بشماریم.
4. عده ای که با تقسیم کردن سران فتنه و پشت پرده فتنه و جداسازی آنها می خواهند منافقانه به قدرت برگردند آنها می خواهند منافقانه پروبال های نظام مانند سپاه و بسیج را بزنند.
5. عده ای که علیه فتنه حرف می زنند را تندرو و اقلیت می دانند اگر این گونه باشد که رهبری عزیز از همه تندروتر هستند.
6. دسته بعدی ساکتین فتنه هستند که برای روسفید کردن خودشان و پاک کردن سابقه منفی شان می خواهند فتنه را کمرنگ کنند.
7. عده ای که در آستانه انتخابات مجلس می خواهند موضوع فتنه را موضوع فرعی کنند تا افرادشان را ارد مجلس کنند.
8. عده‌ای که بی شرمانه به دنبال رفع حصر هستند.


حجت الاسلام مصلحی در ادامه خاطرنشان کرد: دستاورد نه دی برای نظام ما این بود که یک توطئه سنگین و بزرگ را با حضور مردم از میان برد در یک دسته بندی می‌توان پنج دستاورد را برای نه دی برشمرد:


1.رهبری بی بدیل مقام معظم رهبری که با وجود میلیاردها دلار هزینه توسط امریکا، انگلیس، عربستان، قطر و امارات در مقابل جریان فتنه مقاومت کرد.
2. بصیرت مثال زدنی رهبری و ملت ایران
3. دشمن شناسی به موقع رهبری و مردم. در همین موسسه بروکینگز می‌گویند باید کینه مردم ایران را نسبت به امریکا از بین ببریم. عده‌ای هم بر همین اساس در داخل دنبال این هستند که شعار مرگ بر امریکا را به زعم خودشان از میان بردارند. اینها نمی‌دانند که پشت پرده همه دشمنی‌ها علیه ملت ایران امریکاست. در همین قضیه ارزان شدن قیمت نفت بعضی‌ها آدرس غلط می دهند. عربستان کوچک‌تر از آن است که چنین کاری را انجام دهد. خود امریکا پشت قضیه ارزان شدن قیمت نفت است تا در مذاکرات هسته‌ای از آن بهره برداری کند.
4. وقت شناسی و موقعیت شناسی مردم شریف ایران مردم در فتنه 88 هشت ماه صبر کردند تا زمانش برسد و در نه دی ماه کار را یکسره کردند.
5. حضور مجاهدانه رهبری و مردم
 

حجت الاسلام مصلحی در پایان مراسم و در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری دانشجو مبنی بر مطالبه مردم برای اعدام سران فتنه گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی و با تایید این تصمیم توسط مقام معظم رهبری، این افراد فعلا محاکمه نشده‌اند.

[ ]

شهادت 3نیروی ‎سپاه ‎در حمله ‎تروریستی‌ سراوان

 

سرگرد اکبر عبدالله نژاد، بسیجی موسی نصیری بیات و ستوان سوم قدرت الله ماندنی 3 شهید این حمله تروریستی بودند.

 عصر روز گذشته در ادامه حملات گروهک های تروریستی به مرزهای کشور، 3 تن از نیروهای سپاه به شهادت رسیدند.


این حمله تروریستی در منطقه سراوان حوالی میل مرزی 190 و 191 اتفاق افتاد و نیروهای سپاه نیز که برای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم و فراهم کردن امنیت در حال انجام ماموریت بودند در کمین تروریست ها گرفتار شده و به شهادت رسیدند.


[ سه شنبه 9 دی 1393برچسب:شهادت 3نیروی ‎سپاه ‎در حمله ‎تروریستی‌ سراوان , ] [ 1:10 ] [ علیرضا ]
[ ]

حماسه‌ نهم دي

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/10/8/116514_346.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/10/8/116501_160.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/10/8/116503_100.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/10/8/116504_528.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/10/8/116505_403.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/10/8/116512_785.jpg

http://javanonline.ir/files/fa/news/1393/10/8/116511_552.jpg

[ سه شنبه 9 دی 1393برچسب:حماسه‌ نهم دي ,نه دی, ] [ 1:34 ] [ علیرضا ]
[ ]

لاریجانی در ضیافت شام بارزانی

 

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه در مراسم ضیافت شام مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق حضور یافتند.
[ یک شنبه 7 دی 1393برچسب:لاریجانی در ضیافت شام بارزانی ,بارزانی, ] [ 1:56 ] [ علیرضا ]
[ ]

رزمایش بزرگ ارتش در جنوب کشور

 

رزمایش بزرگ ارتش با حضور نیروهای 3گانه و قرارگاه پدافند هوایی ارتش با نام «محمد رسول‌ الله(ص)» آغاز شد.
رزمایش بزرگ ارتش با نام «محمد رسول‌الله(ص)» از صبح امروز، با حضور بخش گسترده‌ای از یگان‌های زمینی، دریایی، هوایی و پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

این رزمایش در جنوب استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، شرق تنگه هرمز و سواحل مکران تا مدار 10 درجه شمالی در آب‌های دریای عمان و شمال اقیانوس هند به مدت 7 روز برگزار می‌شود.

گستره این رزمایش  در حدود 2 میلیون و 200هزار کیلومتر مربع خواهد بود و در روز آخر نیز رژه بزرگ یگان‌های سطحی و زیر سطحی برگزار می‌شود.

به گفته فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای چهارگانه ارتش در این رزمایش بزرگ، جدیدترین و مهم‌ترین دستاوردهای دفاعی در رزم زمینی، دریایی، هوایی و پدافندی مورد تست و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش به عنوان فرمانده این رزمایش پس از اعلام رمز آغاز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در روز اول و دوم رزمایش یگان‌های نیروی زمینی به انجام عملیات می‌پردازند. در روز سوم شاهد عملیات یگان‌های نیروی هوایی و پدافند هوایی خواهیم بود و روزهای بعد یگان‌های نیروی دریایی راهبردی به انجام عملیات خواهند پرداخت.

وی افزود: در روز پایانی که روز نمایش قدرت است رژه یگان‌های سطحی زیر سطحی و هوایی برگزار خواهد شد.
[ پنج شنبه 4 دی 1393برچسب:رزمایش بزرگ ارتش در جنوب کشور ,رزمایش ارتش, ] [ 13:3 ] [ علیرضا ]
[ ]

کمک ده میلیاردی امیر قطر به اسرائیل!

 

 

 "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر، "عبدالرحمن محمد جابر آل ثانی" را به عنوان فرستاده ویژه به پاریس پایتخت فرانسه اعزام کرد، تا منزلی در منطقه اعیان نشین 8، را که از املاک صندوق اسرائیلیِ رسیدگی به تفنگدارانِ معلول یا آسیب دیدگان از جنگ است، به قیمت 2.5 میلیون یورو بخرد؛ اقدامی که پایگاه اینترنتی صهیونیستی "والا" آن را به مثابه ارائه کمک مالی "پیش بینی نشده" به سازمان "کهنه سربازان اسرائیل" دانست.

به نوشته پایگاه اینترنتی فلسطینی ِ الحیاة، پایگاه خبری صهیونیستی والا، در گزارشی تحت عنوان "امیر قطر، این گونه 2.5 میلیون یورو به جمعیت کهنه سربازان و معلولان اسرائیلی کمک کرد" نوشت: قرارداد خرید منزل پس از آن منعقد شد که امیر قطر، اصرار داشت این منزل را به هر قیمت ممکن بخرد. به همین سبب قیمتی که برای خرید منزل پرداخت شد، بیش از قیمت اصلی آن بود و پس از آن که مبلغ، به حساب جمعیت کهنه سربازان واریز شد، ارتش (اسرائیل) خانه را تحویل داد.


ماجرای ملک منطقه 8 در پاریس


ماجرای این ملک، به زنی یهودی به نام سوزان دویسی مربوط می شود که در سال 2003 بیوه شد و تنها فرزندش نیز مُرد. سوزان، در سال 2011 مُرد و پیش از مرگ، با نوشتن وصیت نامه ای، منزلش را برای جمعیت کهنه سربازان و معلولان اسرائیل، به ارث گذاشت. ارتش اسرائیل پس از مرگ سوزان، وکیلی ویژه به فرانسه گسیل کرد تا از دولت فرانسه، امتیاز معافیت از مالیات بگیرد و وکیل نیز ماموریت خود را با موفقیت انجام داد.

ملکی برای فروش

پایگاه اینترنتی صهیونیستی در ادامه ماجرای کمک مالی هنگفت امیر قطر به اسرائیل، نوشت: پس از مرحله انتقال مالکیت این آپارتمان در شهر "نورها"، مرحله دوم در دستور کار قرار گرفت که گذاشتن خانه برای فروش بود. کارشناس محلی پاریس، برای قیمت گذاری به خانه آمد و ارزش آن را دو میلیون یورو برآورد کرد. اسرائیل، پیشنهادی بهتر از مبلغ تعیین شده، بالغ بر 2.1 میلیون یورو دریافت کرد، ناگهان پیشنهاد ِ پیش بینی نشدۀ قطر مطرح شد و عبدالرحمن آل ثانی به پاریس آمد و تصمیم گرفت ملک را به مبلغ 2.5 میلیون یورو (به علاوه هزینه کمیسیونی که به دلال فرانسوی پرداخت خواهد شد)، خریداری کند.

حیرت اسرائیل

پایگاه اینترنتی والا اعتراف می کند که "اسرائیل"، از اصرار قطر شگفت زده شده، تا جایی که نماینده خاندان حاکم در قطر، در توجیه علت پرداخت این مبلغ هنگفت به "کهنه سربازان و معلولان اسرائیلی" گفت که یکی از دختران خاندان حاکم، برای تحصیل در دانشگاه "سوربون" به پاریس خواهد آمد.

پایگاه اینترنتی صهیونیستی، با تاکید بر این که این قرارداد بسیار حساس بود، خاطر نشان کرد که قرارداد در شرایطی کاملا محرمانه امضا شده است.

[ پنج شنبه 4 دی 1393برچسب:کمک ده میلیاردی امیر قطر به اسرائیل! , ] [ 12:44 ] [ علیرضا ]
[ ]

ظاهر متفاوت امیر قطر در ترکیه

 

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر که به دلیل پوشش نامتعارفش در مکه مکرمه مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفته بود روز پنج‌شنبه نیز با ظاهری متفاوت برای دیدار با مسئولان ترکیه و در رأس آن‌ها «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور وارد آنکارا شد




[ یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:ظاهر متفاوت امیر قطر در ترکیه , ] [ 22:13 ] [ علیرضا ]
[ ]

تاریخی ترین نشست اوپک

 

مهم ترین جلسه اوپک در نوامبر سال 1973 برای بالا بردن قیمت نفت
 
 در اين نشست کشورهای عرب عضو اوپک در پی جنگ اعراب و اسرائیل، تصمیم به تحریم نفتی ایالات متحده آمریکا گرفتند. این تحریم ها در ۱۹۷۳ منجر به آن شد که ژاپن برا اولین بار بحران نفتی را تجربه کند و آمریکا با کاهش شدید سوخت مواجه شود.

اوپك براي بالا بردن قيمت نفت صادراتي خود در جلسه­ی ۱۹ و ۲۰ نوامبر ۱۹۷۳ تأكيد كرد كه در اثر بالا بردن نرخ تورم كالاهاي كشورهاي صنعتي، قيمت نفت بايد به سوي قيمت حقيقي اين ماده در بازار نزديك شود و به دنبال اين ملاقات، اعضاي اوپك شروع به افزايش قيمت کردند و قیمت نفت به 17 دلار در هر بشکه رسید.
[ سه شنبه 25 آذر 1393برچسب:تاریخی ترین نشست اوپک , ] [ 22:28 ] [ علیرضا ]
[ ]

قوانین سخت داعش در مدارس و دانشگاه‌ها


به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، همزمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس موصل، یکی از بزرگترین شهرهای تحت کنترل داعش این گروه با ارسال پیامی به معلمان، به آنان هشدار داد در صورتی که به کار خود بازنگردند، شغل خود را از دست خواهند داد.

داعش در پیام خود اعلام کرده که باید پرچم سیاهی که نماد این گروه است بالای ساختمان مدارس برافراشته شود و دانش‌آموزان دختر و پسر از یکدیگر جدا شوند.

این گروه تروریستی اعلام کرد که دانش‌آموزان دختر باید به جای پوشیدن دامن و لباس‌های خاکستری رنگ عبای سیاه به تن کرده و صورت‌های خود را بپوشانند.

داعش اعلام کرده که انجام بازی‌های ورزشی نیز تنها برای پسران باشد و کلاس‌های فوق برنامه نیز همگی باید لغو شوند.

اما در دانشگاه موصل که یکی از مهم‌ترین نهادهای عراق محسوب می‌شود، داعش دستور داده که تمام دانشکده‌های هنر، علوم سیاسی و حقوق بسته شوند چراکه آنها را دروسی غیراسلامی خوانده است.

معلمان موصل در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند از طرفی اگر بر سر کارهای خود بازنگردند این به معنای مخالفت با داعش و کشته شدن توسط آنهاست و از طرف دیگر اگر به کار خود بازگردند با عصبانیت و خشم دولت که حقوق آنها را می‌پردازد روبه‌رو می‌شوند.

تعداد زیادی از معلمان موصل به خاطر طرح اصلاح نظام مدارس که توسط داعش در حال اجرا شدن است در هراس و نگرانی به سر می‌برند.

داعش همواره سعی دارد تا قدرت را در اختیار خود و حاکمیت سنی قرار دهد و در نتیجه اقداماتش تنها ترس و نگرانی و محرومیت است که نصیب حدود یک میلیون ساکن باقی مانده در موصل شده است.

به دنبال اقدامات مخرب داعش برق نیز به مدت یک ماه قطع شده و وضعیت آب آشامیدنی شهروندان نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

گروه تروریستی داعش از طریق سوریه سوخت را برای خودروهای خود فراهم می‌کند که این امر به افزایش قیمت سوخت منجر شده است.

قیمت مواد خوراکی نیز افزایش یافته چراکه داعش بر کامیون‌ها که وارد کشور می‌شوند مالیات زیادی را تحمیل می‌کند.

همچنین درخصوص پرداخت حقوق کارکنان بخش دولتی نیز تناقض‌هایی وجود دارد. با وجود اینکه داعش متعهد شده تا نقش دولت عراق را کمتر کند اما باز هم در پرداخت حقوق پزشکان، پرستاران و معلمان و دیگر کارکنان به دولت متکی است.

محمد یکی از معلمان مدارس موصل گفت: یکی از اعضای داعش بر روند پرداخت حقوق‌ها نظارت دارند و حقوق هر کس را که بر سر کار خود حاضر نشود، به او نمی‌دهند.

گروه تروریستی داعش در بیمارستان‌ها، مدارس و ادارات اشخاصی را برای نظارت بر عملکرد آنان گماشته است.

داعش در اداره آموزش و پرورش شخصی مصری ملقب به «ذوالقرنین» را تعیین کرده تا تغییرات گسترده‌ای در کتب مدارس ایجاد کند.

وی به عنوان مثال دستور داده تا نام «عراق» از کتاب‌ها خط زده شود.

این معلم در ادامه افزود: داعش با کمبود اعضا روبه‌رو است و از طریق گماشتن افراد مسلح خود در کنار مدارس تمام اقدامات را زیر نظر دارد آنها به طور مداوم به جنگ مشغول هستند اما تنها چیزی که برایشان اهمیت دارد به رسمیت شناخته شدن دولت آنهاست.

گروه تروریستی داعش در جریان پیشروی‌های خود به شهر الرقه سوریه پیشروی گسترده‌ای داشته اما ائتلاف و هم‌پیمانان آن همواره داعش و مقرهای آنان را هدف خود قرار می‌دهند.

از زمان حملات ائتلاف علیه داعش اعضای این گروه تروریستی تا حدودی کاهش یافته است. داعشی‌ها سوار بر خودروهای شهروندان در خانه‌های مسیحیان و شیعیانی که اکنون خالی از سکنه شده اقامت کرده و حتی زنان آنها را نیز به همسری خود درآورده‌اند.

حدود ده‌ها تن از داعشی‌ها در داخل کلیساها جولان می‌دهند و تمام اینها به خاطر ضعف آمریکا در هدف قرار دادن مقرهای آنان است.

[ سه شنبه 25 آذر 1393برچسب:قوانین سخت داعش در مدارس و دانشگاه‌ها ,داعش در مدارس, ] [ 2:15 ] [ علیرضا ]
[ ]

فروش زمین‌های موصل به صهیونیست‌ها

 

«عبدالعزیز الظالمی» نماینده پارلمانی فراکسیون «الاحرار» وابسته به جریان صدر امروز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا زمین‌های شهروندان عراقی را در شهر موصل برای ساخت شهرک‌هایی برای خود به بهانه‌های مختلف خریداری کند و از پوشش دیگری برای خرید این زمین‌ها استفاده می‌کند.


الظالمی گفت که این امر از رژیم اسرائیل بعید نیست اما هیچ عراقی حاضر نیست که زمینهای خود را به اسرائیلی‌ها بفروشد.

وی افزود: در صورتی که ثابت شود رژیم صهیونیستی اقدام به خرید زمین‌های شهروندان عراقی کرده است، فراکسیون الاحرار موضعی مشابه اشغالگری آمریکایی‌ها را اتخاذ خواهد کرد.

یک خبرنگار آمریکایی نیز پیش از این از طرح شهرکسازی اسرائیل در عراق خبر داده و اعلام کرده بود که اسرائیل می‌خواهد بر بخش‌هایی از عراق سیطره یابد و این اقدام در راستای تحقق رویای اسرائیل بزرگ است که به لطف آمریکا و با حمایت برخی کشورهای عربی صورت می‌گیرد.

[ ]

اروپا سرش به کار خودش باشد

 

 رئیس جمهور ترکیه در اولین اظهار نظر پس از بازداشت‌های دیروز روزنامه‌نگاران و واکنش اتحادیه اروپا به این وقایع مسئولان قاره سبز را مورد هجمه قرار داد.

به گزارش رویترز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: ما به واکنش‌های احتمالی اتحادیه اروپا به موازت اقداماتمان فکر نمی‌کنیم، اتحادیه اروپا باید سرش به کار خودش باشد. وی افزود: استانداردهای دموکراتیک ترکیه در حال تقویت است. اروپا در چه جایگاهی است که ما را محکوم کند، آنها همانهایی نیستند که سالهاست ما را پشت در نگه داشته اند؟ اروپا ما را به عضویت بپذیرد یا نه، در این باره نگرانی نداریم.

وی همچنین گفت: کسانی که در "عملیات‌های کثیف" مشارکت داشتند پاسخ ضروری را دریافت کردند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یوهانس هان کمیسر سیاست همجواری و مذاکرات توسعه اروپا دیروز در بیانیه‌ای مشترک حمله پلیس به روزنامه تودی زمان و بازداشت شماری از روزنامه نگاران و اصحاب رسانه در ترکیه را در تضاد با آزادی رسانه‌ها و مخالف اصول بنیادین دموکراسی دانستند.

روز یکشنبه و دو روز پس از اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، وعده مبارزه‌ای جدید علیه دولت موازی را داد پلیس این کشور به دفاتر روزنامه تودی زمان، نزدیک به فتح‌الله گولن، حمله کردند.

حزب حاکم عدالت و توسعه مدعی است که جماعت خدمت وابسته به گولن دست به تشکیل دولتی موازی در ترکیه زده و با رخنه در ساختارهای حکومتی و اجتماعی این کشور قصد تضعیف دولت مرکزی را دارد.

روزنامه تودی‌زمان دیروز گزارش داد که "دستکم 23 نفر در سراسر کشور شامل روزنامه‌نگاران دستگیر شده‌اند و تعداد دیگری نیز طی ساعات بعدی بازداشت خواهند شد."
[ سه شنبه 25 آذر 1393برچسب:اردوغان: اروپا سرش به کار خودش باشد , ] [ 1:19 ] [ علیرضا ]
[ ]

«اف‌بي‌آي» از قدرت سايبري ايران مي‌هراسد

 

يك وبگاه امريكايي در گزارشي با اشاره به گزارش‌هايي درباره عمليات‌هاي سايبري ايران نوشت كه پليس فدرال امريكا از قدرت سايبري ايران مي‌هراسد.
به گزارش وبگاه «فودزيلا» اف بي‌آي مدعي شده كه هكرهاي ايراني شركت‌هاي دفاعي، آموزشي و انرژي ايالات متحده را مورد حمله قرار داده‌اند و ايراني‌ها عملاً يك نبرد سايبري را بر ضد امريكا به راه انداخته‌اند.  فودزيلا با اشاره به اين مسئله ادامه داد كه دولت امريكا نگران است كه شبكه‌هاي الكترونيكي اين كشور در حملات سايبري هكرهاي ايراني هك شود.  اين گزارش مي‌افزايد؛ پليس فدرال امريكا موسوم به «اف بي‌آي» به تجار امريكا هشدار داده است تا در مقابل عمليات‌هاي هكري ايران كه پيمانكاران دفاعي، شركت‌هاي انرژي و نهادهاي آموزشي را هدف مي‌گيرد، به حالت آماده باش درآيند.  شركت امنيت سايبري «كلاينس» هفته گذشته هشدارهاي مشابهي را صادر كرد. اين شركت بر اين باور است كه ايران سازمان‌هاي زيرساختي مهم در سراسر جهان را هدف قرار داده است.  «استوارت مك كلور» مدير اجرايي كلاينس مي‌گويد كه هشدار اف‌بي‌آي نشان مي‌دهد كه كمپين حملات سايبري ايران احتمالاً بزرگ‌تر از آن چيزي است كه در تحقيقات اين شركت فاش شده است.

[ ]

جایزه صلح نوبل در دستان ملاله

 

ملاله به همراه دو دوست‌۱۶ و ۱۷ ساله‌اش در مراسم اهدای جایزه حضور داشت. این دو دوست ملاله نیز در سوءقصد به جان او زخمی شدند. برنده جایزه نوبل تاکید داشت که این دو در این مراسم همراه او باشند و به این ترتیب از فعالیت آن‌ها نیز قدردانی شود. او که ۱۷ ساله است جوان‌ترین فردی است که در تاریخ جوایز نوبل موفق به دریافت آن شده است.
[ شنبه 22 آذر 1393برچسب:جایزه صلح نوبل در دستان ملاله , ] [ 18:20 ] [ علیرضا ]
[ ]

تولید نفت اوپک کاهش یافت

 

سازمان کشورهای صادرکننده نفت ، اوپک، طی گزارشی اعلام کرد که این سازمان در نوامبر 2014 بالغ بر 390 هزار بشکه نفت در روز از تولید خود را کاهش داده است درحالی که در میزان تولید نفت ایران تغییری ایجاد نشده است.


بر اساس این گزارش، تولید نفت ایران در ماه نوامبر نسبت به ماه پیش از آن تغییری نکرده و در سطح 2 میلیون و 750 بشکه در روز باقی مانده است.

تولید نفت عربستان نیز با حدود 60 هزار بشکه در روز کاهش نسبت به ماه پیش از آن به 9.590 میلیون بشکه در روز رسید.

بر اساس این گزارش، از 12 کشور عضو اوپک 7 کشور در این ماه تولید خود را کاهش و 3 کشور افزایش داده اند. ایران و ونزوئلا نیز تغییری در تولید خود ایجاد نکرده اند. بیشترین کاهش تولید مربوط به لیبی با 284 هزار و 300 بشکه در روز بوده است.

تولید نفت 12 کشور عضو اوپک در ماه نوامبر به این شرح است: الجزایر 1.154 میلیون بشکه در روز ، آنگولا 1.661، اکوادر 0.541، ‌ایران 2.750، عراق 3.359، کویت 2.699، لیبی 0.638 ، نیجریه 1.936،‌ قطر 0.691، عربستان 9.590، امارات 2.705 و ونزوئلا 2.331 میلیون بشکه در روز.

[ شنبه 22 آذر 1393برچسب:تولید نفت اوپک کاهش یافت ,کاهش تولید نفت, ] [ 18:9 ] [ علیرضا ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 20 صفحه بعد